• Imprimeix

Diagnòstic

Diagnòstic

La bona comunicació entre els pacients i els professionals sanitaris (metges, infermers, etc.) pot evitar l’error en el diagnòstic de la malaltia, un dels més freqüents en els centres de salut. Sovint, això no és possible o es dificulta per:

  • Les condicions d’un procés d’assistència (per exemple, en un cas d’urgència vital on les decisions es prenen en qüestió de segons).
  • Les diferències culturals.
  • Les dificultats de comprensió de l’idioma.
  • La falta d’alguna de les proves més rellevants per a un diagnòstic acurat de la malaltia.
  • L’ús de proves diagnòstiques inadequades.

Foto: Althaia, Xarxa Assistencial de Manresa

  • Informeu-vos sobre la vostra malaltia i el seu tractament.
  • Prepareu una llista escrita amb els vostres antecedents clínics i operacions. Convé incloure l’ús de pròtesis o marcapassos, encara que no tinguin relació directa amb la vostra malaltia actual.
  • Participeu activament en les decisions del vostre metge o metgessa, ajudant-los amb preguntes, observacions, dubtes, etc.
  • Comuniqueu als professionals de la salut les atencions que no us semblin adequades.
  • Demaneu informació comprensible i exacta sobre el diagnòstic, les intervencions o els resultats de les proves realitzades durant el procés d’assistència sanitària. Si teniu dubtes o voleu més informació comenteu-les durant el procés de consentiment informat i confirmeu les decisions en el moment de la signatura del consentiment.
  • A l’hospital, als centres assistencials i als consultoris.
  • Estades a l’hospital o al centre assistencial.
  • Operacions.
  • Proves diagnòstiques.
Data d'actualització:  08.07.2015